Nieuws

Een nieuw forumteam
Heb jij al gelezen wie er in het nieuwe forumteam zitten? Bekijk het snel door hier te klikken voor het forumnieuws. Volg tevens 539, een afscheidsspel...

Welkom, vreemdeling!

Je kunt inloggen middels de velden hieronder, of jezelf registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Nachtvolgorde


De nacht is opgedeeld in zeven uren. Die worden in een vaste volgorde afgelopen.
Elk uur heeft echter meerdere mogelijke acties, deze verlopen in de volgorde waarin de spelleider de pm's heeft ontvangen. Met andere woorden, de actie die het eerst doorgepm'ed werd zal het eerst toegepast worden.

Let op, "visioenen" en "rol wijzigingen" vallen beide in het vijfde uur. Een visioen kan dus voor of na een rolwijziging gebeuren, afhangend van welke pm eerst was.
Ook voor het eerste uur zijn de rollen opgesplitst voor de duidelijkheid, maar gebeuren acties op basis van de volgorde waarin een PM wordt gestuurd aan de spelleider.

Voor de nacht: Lynch

- Verkiezing burgemeester.
- Lynch.

Eerste uur: Rollen die meerdere nachten actief zijn

Alle rollen onder dit kopje (op Vriend na) kunnen worden gestopt door een Vervloekte of Gezegende,
ondanks het gegeven dat een Vervloekte of Gezegende de actie later heeft ingestuurd.

- Beschermengel: beschermt de hele nacht door, tegen de lunch tijdens uur twee, en tegen de sjamaan in uur vijf.
- Gokker: koopt zijn krachten aan het begin van de nacht. Hij krijgt zijn geld dat hij verdient heeft aan het einde van de nacht.
- Stalker: stalkt heel de nacht een persoon.
- Valse Engel: waakt heel de nacht over een persoon.
- Vriend: is heel de nacht uit logeren.
- Yeti: is heel de nacht buiten en heeft invloed op alle acties van de nacht.
- Apostaat: beschermt de hele nacht door, tegen de beschermengel tijdens uur twee, en tegen de ziener in uur vijf.
- Illusiewolf: is de hele nacht actief om de illusie in stand te houden.
- Stoorwolf: is de hele nacht actief om te verstoren. Overleeft de Stoorwolf de nacht, is de stooractie de speldag erna overdag nog actief, zonder dat de stoorwolf actief een actie uitvoert.
- Slotenmaker: is de hele nacht actief om iemand opgesloten te houden.

Eerste uur: Zegenen en Vervloeken

- Gezegende: zegent iemand en gaat daarna zelf slapen. Die persoon is de rest van de nacht gezegend.
- Vervloekte: vervloekt iemand en gaat daarna zelf slapen. Die persoon is de rest van de nacht vervloekt.

Tweede uur: Wissels

- Wisselaar: De wisselaar wisselt met iemand van rol.
- Huidenwisselaar: De huidenwisselaar wisselt voor de komende nacht en dag met iemand van huid.

Derde uur: Weerwolven

- Lunch: De wolven vermoorden iemand.
- Conversie: De conversiewolf converteert iemand.

Vierde uur: Heks

- De heks kan haar levensdrankje gebruiken om het slachtoffer te redden.

Vijfde uur: Visioenen

- Dorpsgek: krijgt een visioen.
- Helderziende: krijgt een visioen.
- Ziener: krijgt een visioen.
- Sjamaan: krijgt een visioen.

Vijfde uur: Rol wijzigingen

- Hacker: drie spelers wisselen van rol, maar niet van alliantie.
- Grafdelver: graaft het slachtoffer van de wolven op en verandert deze in een lijk.
- Grafrover: graaft een lynch-slachtoffer op en steelt diens rol.
- Pyromaan: zet een huis in brand en verandert iemand in een Burger of Slechte Burger

Zesde uur: Moorden

- Lijk: vermoordt iemand.
- Orc: vermoordt iemand.
- Welp: vermoordt iemand.
- Heks: vermoordt iemand.
- Yeti: vermoordt orc.
- Huurling: vermoordt iemand.

Zevende uur: Als de zon gaat schijnen

- Welp: groeit op (alleen nacht 5).